جاذبه های گردشگری فرانسه

جاذبه های فرانسه

دیدنی های کشور فرانسه

فرانسه کشوری است با انواع جاذبه های گردشگری که تلفیقی از مدرنیته و سنت میباشد. جاذبه های فرانسه فقط به شهر پاریس محدود نمیشود؛ بلکه در دیگر شهرهای فرانسه نیز میتوان جاذبه های گردشگری زیادی را پیدا کرد. اگر در سفر به فرانسه زمان زیادی را در اختیار دارید و یا قبلا به پاریس سفر کرده اید؛ پیشنهاد میکنیم. از دیگر شهر های فرانسه دیدن کنید. در این مقاله قصد داریم شما را با جاذبه های فرانسه که در تمام شهرهای معروفش قرار دارند آشنا کنیم. 

برای آشنایی با مناطق و مراکزی تفریحی در پاریس؛ پیشنهاد میکنیم مقاله مکان های تفریحی پاریس را مطالعه کنید.

همسفران مجری مستقیم تورهای مسافرتی اروپاست؛ شما میتوانید برای اطلاع از زمان، قیمت و خدمات تور فرانسه به صفحه تور فرانسه مراجعه کنید. 

همچنین ما مجری تورهای ترکیبی نیز هستیم؛ که به این منظور اطلاع از تورهای ترکیبی فرانسه به صفحه تورهای فرانسه مراجعه کنید. 

شهر پاریس 

پاریس مرکز هنر و فرهنگ اروپا و یکی از پرگردشگرترین شهرهای جهان بحساب می آید. پاریس پر از جاذبه هایی است که دل هر بیننده ای را میبرد. از رستوران ها و کافه های خیابان شانزلیزه گرفته تا مکان هایی که تاریخ فرانسه را در دل خود جای داده اند. 

مهم ترین جاذبه های پاریس

برج ایفل 

برجی بلند و زیبا که نماد شهر پاریس است و در میدان شان دو مارس قرار گرفته است. ایفل اثر هنری زیبایی است که در شب با رقص نورهایی که دارد در سطح شهر میدرخشد. برج ایفل دارای سه طبقه قابل دسترسی اسن که دو طبقه اول با پله قابل دسترسی است و برای رسیدن به سومین طبقه از برج باید از آسانسور استفاده کرد. 

موزه لوور

یکی از بزرگترین موزه های جهان میباشد که دارای حدود 38000 اثر میباشد. ساختمان موزه در گذشته کاخ و محل سکونت شاهان فرانسه بوده است. برای بازدید کامل از این موزه یک روز کافی نیست و حداقل باید چند روز را به آن اختصاص داد. 

موزه لوور

کاخ ورسای 

کاخ ورسای باشکوه ترین و با عظمت ترین کاخ حهان شناخته میشود که در قرن 17 ام میلادی توسط لویی چهاردهم به شکل کاخ ساخته شد. ورسای در گذشته یک دهکده بوده است که برای شکار به آنجا میرفتند. هدف از تبدیل این مکان به کاخ این بود؛ که به عنوان مقر اصلی دربار سلطنتی فرانسه استفاده شود. این کاخ دارای سالن ها و اتاق های زیادی است که هرکدام طراحی و معماری خاص و زیبایی دارند. در باغ کاخ ورسای، ۳۷۲ مجسمه، ۵۵ کانال و آبراهه، ۶۰۰ آبنما وجود دارد.

نمای داخل کاخ ورسای_جاذبه های فرانسه

 

نمای خارج کاخ ورسای

کلیسای نوتردام

کلیسایی است که در قرن 14 ام ساخت آن تمام شد و یکی از بهترین و زیباترین کلیساهای اروپاست. این کلیسا با شیشه های رنگارنگی که دارد نورپردازی زیبایی را درون خود درست میکند. دیدن این کلیسا با معماری منحصر بفردش یکی از بهترین جاذبه های فرانسه میباشد. 

کلیسای نوتردام

کاخ الیزه

کاخی است در قرن 18 ام میلادی ساخته شده و هم اکنون بعنوان کاخ ریاست جمهوری و جلسات آنها مورد استفاده قرار میگیرد. 

 

دیگر شهرهای توریستی فرانسه

جاذبه های فرانسه در دیگر شهرهای این کشور نیز وجود دارند؛ در ادامه به توضیح مختصری از آنها میپردازیم. 

شهر مارسی فرانسه

یکی از شهرهای کهن فرانسه است که به زمان حکومت رومیان ینی 600 سال قبل از میلاد برمیگردد. این شهر یک بندر مهم در فرانسه است که گردشگران نیز میتوانند در آن به قایق سواری و تفریح بپردازند. این شهر برای توریست ها از لحاظ قدمت تاریخی ای که دارد جذابیت دارد. 

شهر نیس فرانسه

با عنوان شهر هنری فرانسه شناخته میشود که دارای تعداد زیادی موزه میباشد. موزه های ماتیس، مارک شاگال و ژول شر از مهمترین موزه های این شهر هستند؛از دو جاذبه دیگر این شهر میتوان قلعه تپه نیس و قصر شاتو دو ویلاندری را نام برد. 

شهر بوردو فرانسه

یکی دیگر از شهرهای معروف فرانسه است که جاذبه های زیبایی نیز دارد؛ که گردشگران زیای هم به این شهر میروند. سالن تئاتر شهر، پل د پییر و دروازه بوردو  از معروف ترین و مهم ترین جاذبه های این شهر است. 

شهر لیون فرانسه

این شهر نیز دارای تعداد زیادی موزه برای بازدید است مثل موزه‌ی اشیای باستانی گالو رومان، مرکز هنر معاصر لاکاریوس و موزه‌ی هنر افریقایی. این شهر یکی از شهرهای توریستی برای جاذبه های فرانسه میباشد. 

 

اگر قصد سفر به فرانسه را دارید به شما پیشنهاد میکنیم قبل از خرید در فرانسه مقاله مراکز خرید فرانسه را مطالعه کنید. 

لینک های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *