درباره هند

درباره کشور هند

آشنایی با کشور هندوستان 

هندوستان کشوری است که در جنوب آسیا قرار گرفته و یکی از بزگترین کشورهای دموکراسی جهان به شمار میرود. کشور هند دارای فرهنگ و تاریخی غنی میباشد که طبق نظریه محققان یکی از اولین حکومت های پویای تشکیل شده میباشد. هندوستان حدودا یک ششم جمعیت کره زمین را در خود جای داده و به عنوان دومین کشور پرجمعیت جهان شناخته میشود. همچنین این کشور هفتمین کشور از لحاظ وسعت محسوب میشود. اقتصاد هندوستان یکی از مهمترین اقتصادهای جهان به شمار میرود و ششمین اقتصاد بزرگ جهان محسوب میشود؛ اما با این حال 35% مردم هندوستان زیر خط فقر قرار دارند. طبق اخرین آمار، جمعیت هندوستان به 1 میلیارد و 350 هزار نفر میرسد. ایرانیان برای سفر به این کشور نیاز به دریافت ویزای هند دارند؛ که آژانس همسفران البرز، نماینده رسمی سفارت هندوستان در تهران میباشد. 

آب و هوا و موقعیت جغرافیایی هندوستان

آب و هوای هندوستان

هندوستان در شبه جزیره ای در جنوب آسیا قرار گرفته که از جنوب اقیانوس هند آن را دربرگرفته است. در شمال کشور هند رشته کوه های هیمالیا واقع شده که باعث به وجود آمدن آب و هوای مرطوب و معتدل در شمال این کشور شده است. هند با کشورهای پاکستان، نپال و بنگلادش همسایه است و در شرق این کشور بندر بنگال و در غرب دریای عرب آن را احاطه کرده است. 

هندوستان بدلیل وسعتی که دارا میباشد دارای آب و هوای متفاوت در نقاط مختلف خود میباشد. در شمال این کشور آب و هوای معتدل و مرطوب و در قسمت های جنوبی آب و هوای خشک قاره ای برخوردار است. در هندوستان به طور کلی میتوان 4 نوع آب و هوا در سطح کشور پیدا کرد: سرد و خشک از ماه دسامبر تا فوریه، گرم و خشک از ماه مارس تا مه، فصل بارش از ماه ژوئن تا سپتامبر و معتدل در ماه های اکتبر و نوامبر است. 

فرهنگ مردم و آداب و رسوم کشور هند 

فرهنگ مردم هند

در هند مردم به 22 زبان صحبت میکنند؛ اما 40% مردم به زبان هندی مسلط هستند. در هند ممکن است افرادی را ببینید که با گویش خاص محلی خود صحبت کنند و به زبان های رسمی مسلط نباشند. 84% مردم هند به دین هندو اعتقاد دارند و درصدی از آنها مسلمان و مسیحی نیز هستند. 

فرهنگ و آداب و رسوم مردم هند بسیار جذاب میباشد؛ که باعث شده توریست های زیادی برای حضور در جشن ها به هندوستان سفر کنند. فرهنگ و سنت های هندی تاکنون به بخش هایی از جهان رسیده و هندی هایی که در دیگر نقاط جهان زندگی میکنند نیز هنوز رسم و رسوم شان را اجرا میکنند. بیشتر این رسم و رسوم های هندی از کتاب مقدس آنها به جای مانده است و مردم خود را موظف به انجام انها میدانند. مهمترین رسم آن ها که بسیار معروف نیز هست؛ مدل سلام کردن مردم به یکدیگر میباشد. دیگر رسوم مهم هندی ها شامل روزه گرفتن، جشن رنگ‌ها، آیین گاو مقدس و احترام به ازدواج میشود. در کل هندی ها، جشن ها و رسوم شاد و پر انرژی ای دارند و رقص و خوشگذرانی بخش مهمی از زندگی آنها را تشکیل میدهد. 

شهرهای مهم و جاذبه های توریستی هند 

شهرهای مهم هندوستان

مهم ترین شهر و پایتخت هند، شهر دهلی نو میباشد؛ که بیشتر از 20 میلیون نفر جمعیت دارد و شهری بسیار شلوغ و پر سروصداست. بیشتر مهاجران به هند این شهر را برای اقامت انتخاب مینمایند؛ چون شهری مدرن است و دارای موقعیت و امکانات بهتری نسبت به دیگر شهرها میباشد. دیگر شهرهای مهم هند شامل بمبئی، گوا، حیدرآباد، چنای، بنگلور، کلکته و پونا میشود. بمبئی شهری اقتصادی و مرکز تجارت هند میباشد که از طریق بندر روابط زیادی با دیگر کشورها دارد. شهرهای بنگلور و حیدرآباد بدلیل داشتن دانشگاه های معتبر برای ادامه تحصیل گزینه بسیار مناسبی میباشد. شهر گوا با داشتن طبیعت و ساحل زیبایش یکی از بهترین مقاصد برای توریست ها و مسافران میباشد که لقب ویترین گردشگری هند را به این شهر داده اند. 

هند سابقه ی تاریخی چندین هزار ساله دارد و مردم از همان زمان در آنجا سکونت داشته اند؛ به همین دلیل بناها و جاذبه های تاریخی زیادی را میتوان در این کشور پیدا کرد. معروف ترین جاذبه هند که در سراسر دنیا شناخته شده است؛ تاج محل میباشد که یکی از عجایب هفتگانه دنیا نیز به شمار میرود. دیگر جاذبه های هند شامل معبد طلایی پنجاب، مجسمه بزرگ گوماتارایا، پرستشگاه خورشید کونارک و مجموعه یادمان‌های کاجوراهو میباشد؛ که هرکدام زیبایی و جذذابیت های خاص خود را دارند. 

عجایب هند

عجایب هند

* هند بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده ادویه در جهان میباشد؛ که 70% ادویه جهان را تامین میکند و یکی از مهمترین درآمدهای هندوستان از این راه میباشد. 

* هیچ مسافری نمیتواند پول این کشور را از مرز خارج کند؛ زیرا این کار غیرقانونی میباشد. 

* در بنگال غربی، گاوها میبایست کارت شناسایی عکس دار داشته باشند. 

* در این کشور 14 میلیون برده وجود دارد و بیشترین تعداد برده در این کشور وجود دارد.

* شهر دهلی نو آلوده ترین هوا را در جهان دارد؛ که پایتخت هندوستان نیز میباشد. هچنین از بین 20 شهر آلوده جهان، 13 شهر آن در هند مجود دارند. 

* 53% خانه های هند فاقد سرویس بهداشتی میباشند. 

* نرخ طلاق در هندوستان 1% در سال میباشد و کمترین نرخ طلاق در کل جهان را دارد. 

* کمترین میزان مصرف گوشت در جهان، متعلق به هندوستان میباشد. 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *